دکترین عفاف جمهوری اسلامی ایران
خداوند برای هدایت انسان رسولان برگزیده را فرستاد تا او را از ظلمات و تاریکی ها به سوی نور و روشنایی رهنمون گرداند؛ و به این وسیله زمینهی سعادت او را فراهم سازد.قرآن کلام خداوند است که توسط خاتم رسل، محمد مصطفی صلی الله علیه و آله به جهانیان عرضه شده است
قرآنی که به زبان عربی نازل گردید و در عربی بودنش آیتی است برای صاحبان عقل.
همانا ما آن را قرآنی عربی نازل کردیم شاید که شما تعقّل کنید.[۱]
این روزها صحبت از تهاجم فرهنگی در هر کوی و برزنی شنیده می شود که با استماع الفاظ گوناگون آن، از شبیح خون تا تهاجم اولین چیزی که به قلب انسان متبادر میگردد «احساس خطر» است. بدیهی است غفلت و عدم مقابلهی مناسب با هر تهاجمی از هر سطحی «بقاء» انسان در آن حوزه را مورد مخاطره قرار داده و از بین می برد. یکی از مهم ترین و اتفاقاً گمنامترین مصادیق تهاجم فرهنگی «انحراف کلام از موضع حقیقی آن» است که در قرآن کریم از آن به «یحرّفون الکلم عن مواضعه»[۲] یاد شده است، این تهاجم طبق نص صریح قرآن کریم از تخصص های «یهود» بر علیه اسلام در طول تاریخ بوده، که متأسفانه تا امروز نیز ادامه داشته است. این که در قرآن صراحتاً یاد شده زبان قرآن عربی است به این معناست که «کلام عربی قرآن» نازلهی حقیقت آن است، و نه ترجمهی آن به زبان های دیگر! بنابراین عدم شناخت کافی از عمق، ریشه و بعد مفاهیم عربی قرآن موجبات کج فهمی و معرفت ناقص را فراهم میآورد و از این گذشته زمینه ساز غفلت از تهاجم دشمنان است.
یکی از مفاهیم بنیادین و نظاممند قرآن که به شدت دچار «انحراف از موضع اصلی خود» گشته، مفهوم «عفاف» است و متأسفانه کمتر کسی است که معنای حقیقی این مفهوم مهم را به درستی درک نموده است. لذا با توفیق خداوند متعال برآنیم تا «عفاف» را از مهجوریت و مظلومیت خارج نموده و به اندازهی وسع خویش ابعاد آن را از این طریق بشناسیم و با تهاجم فرهنگی صورت گرفته به این واژه مقابله نماییم.
بخش ۱- دفتر نخست- عفاف شناسی
۱-۱ عفاف چیست؟
برای شناخت ابتدایی هر مفهوم در هر زبان باید به کتب لغت مراجعه نمود تا معنای آن برای انسان قابل درک و فهم گردد، در برخی از کتب لغت، عفّت و عفاف به این معنا آمده است:
۱- حاصل شدن حالتى براى نفس و جان آدمى که به وسیلهی آن از غلبه و تسلّط شهوت جلوگیرى مىشود. و مُتَعَفِّف: کسى است که چنان حالتى از عفّت را در اثر تمرین و زحمت حاصل مىکند؛ و اصلش بسنده کردن در گرفتن چیز اندک است که در حکم ته مانده شیر در پستان است. و اسْتِعْفَاف: طلب عفّت و پاکدامنى و باز ایستادن از حرام است.[۳]
۲- حفظ نفس از تمایلات و شهوات نفسانی است همانگونه که تقوی حفظ نفس از ارتکاب به محرمات، خلاف و عصیان، است[۴].
همانگونه که مشاهده میشود به رغم معنای الکن و ناقص جاافتاده از عفّت و عفاف در میان عامه[۵]، بار معنایی و عمق آن از ثقالت و وزانت خاصی برخوردار است. بنابراین عفاف نه به معنای پوشش ظاهری بلکه به معنای حالتی نفسانی است که از غلبه و تسلط شهوت و تمایل نفسانی جلوگیری میکند و این امر نتیجه ای جز عدم ارتکاب به گناه و خطا را در بر نخواهد داشت. نکتهی قابل تأمل آن است چنین حالتی که استمرار آن صورت «ملکه» را در درون انسان در پی خواهد داشت، جنسیت نداشته و هم در مورد زنان و هم مردان صدقیت پیدا میکند.
۲-۱ عفّت سیاسی
اگر عفت به معنای جلوگیری از تسلط شهوت وامیال نفسانی در نفس است تا گناه و خطایی از انسان سرنزند بنابراین «عفت سیاسی» نیز همان معنای « نفس پایی» بر وزن «خویشتن پایی»[۶] را در حوزهی «سیاست» مستفاد میگرداند. به این معنا که نفس از شهوت سیاست پایش شود و از غلبهی امیال سلطه مآبانه و منفعت طلبی های شخصی در حوزهی سیاست جلوگیری شود. بنابراین عفت سیاسی هم در حوزهی شناخت سیاستمداران صادق است و در شناخت خود مخاطبان تا از خطا و اشتباه مصون بمانند.
بخش ۱- دفتر دوم- عمق عفاف
۱-۱ ترمینولوژی یا مفهوم شناسی عفاف
در بخش پیشین گفتیم عفاف حالتی درونی و نفسانی است که از غلبه و تسلط شهوت در موقعیت و موقف گناه جلوگیری میکند و اجازهی ارتکاب به گناه یا خطا را نمیدهد. بنابراین صبر و تحمل و استقامتی که در هنگام گناه در درون انسان رخ میدهد تا گناه از او سرنزد، «عفّت یا عفاف» خواهد بود.
میتوان اینگونه تفسیر نمود که نوعی ابزار خودکنترلی به صورت ملکه ای نفسانی در درون انسان به وجود میآید که مقدمه ای بر تقوا به شمار میرود. جالب اینجاست که در زبان عرب مفهوم «متعفّف» گاهی به کاسبرگ غنچهی گل نیز اطلاق شده است و این یعنی عاملی که از باز شدن و گشایش گل جلوگیری نماید. به دیگر سخن گلی که باز شود و یا پرپر شود دیگر عفّت ندارد.
بر این اساس بعد مفهومی و عمق این مفهوم با آنچه که امروز در جامعه به عفاف اطلاق میشود فاصله ای به اندازهی سال نوری دارد.
۱-۲ الگوی عفاف قرآن
با توجه به تعریف ارائه شده شایان ذکر است که الگویی که قرآن از عفت مندی برای انسان ارائه میدهد الگویی است که بر خلاف باور زنانه بودن عفاف در جامعه، مردی است از میان پیامبران الهی: یوسف صدیق (علیه السلام)
وَ ما أُبَرِّئُ نَفْسی إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلاَّ ما رَحِمَ رَبِّی إِنَّ رَبِّی غَفُورٌ رَحیمٌ
«من هرگز خودم را تبرئه نمىکنم، که نفس (سرکش) بسیار به بدیها امر مىکند مگر آنچه را پروردگارم رحم کند! بهدرستیکه پروردگارم آمرزنده و مهربان است.» سوره یوسف آیه ۵۳
زن عزیز مصر محیطی را برای انجام عمل قبیح با یوسف آماده کرد و خود را برای او آراست، آن هنگام که یوسف را به نزد خویش خواند، او امتناع کرد و از آن مکان گریخت. یوسف در اینجا نفس خود را از این که به گناه تمایل داشت تبرئه نمیکند و اتفاقا تأکید مینماید که نفس امارهاش بسیار او را به سوی گناه سوق میداد.
اما چه عاملی باعث شد یوسف به گناه آلوده نگردد؟!
تنها رحمت خداوند، یوسف را از غلتیدن در منجلاب گناه بازداشت آنهم به وسیلهی
«عفاف»….
بنابراین میتوان اذعان نمود علاوه بر تحریف صورت گرفته در مفهوم عفاف و کسر و تنزّل آن، انحراف دیگر، جنسیتی دیدن این مفهوم است که جامعه باور دارد عفاف تنها به زنان اختصاص پیدا میکند.
۱-۳ ظرافت عفاف
نکتهی ظریفی که میتوان به آن اشاره نمود این است:
عفاف مربوط به افراد آفتاب و مهتاب ندیده و کنج عزلت خزیده نیست، کسانی عفیفند که در موقعیت های گناه در حالیکه دلهایشان میل فراوانی برای ارتکاب به گناه و خطا داشته باشد و ناخواسته به سمت آن کشیده شوند، خدا به آنان رحم میکند و عفت را به ایشان ارزانی میدارد تا قادر باشند به نفس سرکش خود لجام زده و جلوی آلوده شدن به گناه را بگیرند.
- چه بسیار موقعیت های غیبت کردن، که تنها افراد عفیف با آن که میل نفسانی زیادی به رها کردن زبان خویش در بردن آبرویی از مؤمن دارند؛ از گناه غیبت دوری میورزند….
- چه بسیار موقعیت های چشم چرانی که فرد عفیف با وجود تجرد و میل شدید به جنس مخالف، از طنازی و زیبایی و دلبری جنس مخالف، چشمان خویش را غَمض و غَض میکند تا خدا را خشنود سازد….
- چه بسیار بو و طعم خوش و وسوسهانگیز غذاهای حرام که فرد عفیف در عین گرسنگی از اینکه شکم خویش را با آنها انبان سازد، دوری میورزد….
- چه بسیار خلوت هایی که حاضری جز خدا نیست و تنها عفیف است که از زنا دوری میکند…
- چه بسیار رشوهها و پول های مشتبه به حرام و وام های آلوده به ربا که تنها نیازمندان عفتمند از دریافتشان سرباز میزنند…
- چه بسیار مهمانی های مختلط و میل شدید به رقص و آواز و عیاشی؛ چه کسی جز نفس عفیف از این مهلکه میگریزد…
- و…
آری درون عفاف معانی عمیق و گستردهای به اندازهی وسعت جلوگیری از همهی گناهان و خطاها نهفته است چرا که اولین قدم در سیر و سلوک علاوه بر بال انجام واجبات، بال ترک محرمات است که این ترک و اقدام سلبی در قدم نخست «عفاف» را بر سر راه سالکین قرار میدهد تا در موقعیت گناه و خطا خود را حفظ کنند.
۲-۱ عفّت سیاسی
سیاست یکی از ارکان «قدرت» و به عبارت دیگر مهمترین رکن قدرت به شمار میرود. بسیارند کسانیکه با سیاستبازی و سیاستمندی قادرند محیط را تحت سلطه و غلبهی خویش درآورند. در فرهنگ غربی مفهوم «Politics» به معنای «فن تسخیر قدرت» به هر قیمتی است، که مسامحتاً در معنای «سیاست» ترجمه میشود. در این فرهنگ تسخیر قدرت هدف نهایی است و به همهی ابزار رسیدن به آن صورتی مشروع میبخشد.
مثلاً اگر شما بخواهید به پست مهمی در ادارهی خود دست پیدا کنید فارغ از اینکه لیاقت آن را دارید یا ندارید، پلیتیک یا سیاست غربی به شما اجازه میدهد در مورد مدیر فعلی آن پست، هرگونه توهین، دروغ و شایعه را استفاده کنید. تا با به زیر کشاندن وی و برتر دیدن خود نسبت به او همچنین تبلیغات اغراق آمیز افراد و محیط اطراف را برای شغل آن مدیر ناامن و پر تردید کرده و به این وسیله خود را نسبت به آن پست محق جلوه دهید.
بنابراین رسیدن به قدرت سیاسی میدانی را پیش روی انسان قرار میدهد که مملو از زمینه های گناه است. به گونه ای که امیال نفسانی بشر که ذاتا قدرت طلب است به سوی شهوت و اشتهای بیکران قدرت طلبی پیش میرود.
در اینجا فرهنگ غنی اسلام میگوید:
« دیانت ما عین سیاست ماست»
در تبیین این جمله که شهید آیت الله مدرس بیان نمودهاند میتوان این گونه گفت:
«سیاست همان دیانت است در عمل»
بنابراین اگر حوزهی حضور فرد در جامعه سه سطح فردی، خانوادگی و اجتماعی را دربربگیرد و دیانت علی رغم تلقی موجود از سطح و محیط فردی به محیط اجتماعی ارتقاء حضور یابد؛ سیاست را نیز تحت لوای خویش درمیآورد، اینجاست که میدان وسیع با پتانسیل گناه پیش روی سیاستمدار در اولین گام دینی با«عفّت سیاسی» حد میخورد و افراد در این میدان با خویشتنداری این جملهی بلند را از حضرت امام خمینی (ره) به یاد میآورند:
«عالم محضر خداست، در محضر خدا گناه نکنید»
از این رو اگر عفّت به معنای جلوگیری از تسلط شهوت وامیال نفسانی در نفس است تا گناه و خطایی از انسان سرنزند بنابراین «عفت سیاسی» نیز همان معنای « نفس پایی» بر وزن «خویشتنپایی» را در حوزهی «سیاست» مستفاد میگرداند. به این معنا هنگامیکه نفس به گناه و قبیحی سیاسی اشتها نشان داد، و ناخودآگاه شهوتی به وجود آمد، نفس از غلبه شهوت سیاست پایش شود و از تسط امیال سلطه مآبانه و منفعت طلبی های شخصی در حوزهی سیاست جلوگیری شود. بنابراین عفت سیاسی هم در حوزهی شناخت سیاستمداران صادق است و هم در شناخت خود مخاطبان، تا با سنجش میزان عفّت و بی عفّتی از خطا و اشتباه مصون بمانند.
مورد مطالعاتی که بسیار روشن و شفاف میزان عفاف را در سیاست به مخاطبان گرامیمیشناساند، مسألهی «انتخابات» است چه قبل و چه بعد از آن. لذا اگر کاندیدایی برای اثبات خود به تخریب دیگران میپردازد، یا در مورد وضع موجود سیاهنمایی میکند و یا و عده های دروغ و غیر عملی به مردم میدهد، مصداق بارز یک «بیعفّت در عرصهی سیاست» قلمداد میشود؛
چرا که خود را در برابر میدان آزمایشی که سرشار از زمینه های گناه است، نپاییده و تن به نافرمانی خداوند داده است، او حضور خداوند را درک نکرده، به تبع حدود خدا را نیز درک نمیکند، در نتیجه حدودش را نیزحفظ نمیکند.
”هاله اسماعیل نژاد”
ادامه دارد…
[۱] - سوره یوسف آیه ۲- (ترجمه قرآن کریم، مکارم شیرازی، ناصر)
[۲] - مِنَ الَّذینَ هادُوا یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ وَ یَقُولُونَ سَمِعْنا وَ عَصَیْنا وَ اسْمَعْ غَیْرَ مُسْمَعٍ وَ راعِنا لَیًّا بِأَلْسِنَتِهِمْ وَ طَعْناً فِی الدِّینِ وَ لَوْ أَنَّهُمْ قالُوا سَمِعْنا وَ أَطَعْنا وَ اسْمَعْ وَ انْظُرْنا لَکانَ خَیْراً لَهُمْ وَ أَقْوَمَ وَ لکِنْ لَعَنَهُمُ اللَّهُ بِکُفْرِهِمْ فَلا یُؤْمِنُونَ إِلاَّ قَلیلاً – (قرآن الکریم، سوره نساء آیه ۴۶)
بعضى از یهود، سخنان را از جاى خود، تحریف مىکنند و (به جاى اینکه بگویند: «شنیدیم و اطاعت کردیم»)، مىگویند: «شنیدیم و مخالفت کردیم! و (نیز مىگویند:) بشنو! که هرگز نشنوى! و (از روى تمسخر مىگویند:) راعنا [ما را تحمیق کن!]» تا با زبان خود، حقایق را بگردانند و در آیین خدا، طعنه زنند. ولى اگر آنها (به جاى این همه لجاجت) مىگفتند: «شنیدیم و اطاعت کردیم و سخنان ما را بشنو و به ما مهلت ده (تا حقایق را درک کنیم)»، براى آنان بهتر، و با واقعیت سازگارتر بود. ولى خداوند، آنها را بخاطر کفرشان، از رحمت خود دور ساخته از این روست که جز عدهی کمی ایمان نمیآورند. (ترجمه قرآن کریم، مکارم شیرازی، ناصر)
[۳] - راغب اصفهانی، حسین بن محمد؛ ترجمه و تحقیق مفردات الفاظ قرآن؛ خسروی حسینی،سیدغلامرضا مترجم، نشر مرتضوی، ج۲، ص ۶۱۸
[۴]- مقا- عفّ: أصلان صحیحان: أحدهما الکفّ عن القبیح. و الآخر دالّ على قلّة شیء. فالأوّل- العفّة: الکفّ عمّا لا ینبغی. و رجل عفّ و عفیف. و قد عفّ یعفّ عفّة و عفافة و عفافا. و الأصل الثانی- العفّة: بقیّة اللبن فی الضرع …. هو حفظ النفس عن تمایلاته و شهواته النفسانیّة. کما أنّ التقوى حفظ النفس عن المحرّمات و عمّا یوجب الخلاف و العصیان. مصطفوی، حسن، التحقیق فی کلمات القرآن الکریم، مرکز نشر آثار علامه مصطفوی، جلد۸ ، صفحه ۱۸۰
[۵] - امروزه در جامعه عفاف و عفت در معنای پوشش مخصوصا چادر و آن هم مختص زنان فهم میگردد.
[۶] - تقوا
زمـآن هم مثـل ِ من دستـپآچـه میشـود!
عقـربـه هـآ دوتـآ یـکی میپـرند!!
اما همـین کـه میـروی..
تـآوان ِ دستـپآچـگی هآی سآعت را هم مـن بآید بـدهم..!
جآنــم را میگـیرند ثـانیـه های
بی تــــو…
مـن میگــم مرد ِ بایـد استعداد ِ خاصــی تـو حمل ُ نقـل ِ خانومش داشته باشه ..
تا هروقـت که خستــه شد بتـونه با هیجــان ُ خنده به مقصـد برسونع عشقــش ُ
اعطای نمایندگی
سازنده و مخترع برخی دستگاههای تولید برق از انرژی تجدید پذیر هستیم و در این راه قدمهای بزرگی برداشته ایم . شما هم به ما بپیوندید .
اعطای نمایندگی
فروش محصولات بصورت تکی و سری
لطفا ادامه مطلب را ببینید .
تن آدمی شریف است به جان آدمیت | نه همین لباس زیباست نشان آدمیت | |
اگر آدمی به چشم است و دهان و گوش و بینی | چه میان نقش دیوار و میان آدمیت | |
خور و خواب و خشم و شهوت شَغَب ست و جهل و ظلمت | حیَوان خبر ندارد ز جهان آدمیت | |
به حقیقت آدمی باش وگرنه مرغ باشد | که همین سخن بگوید به زبان آدمیت | |
مگر آدمی نبودی که اسیر دیو ماندی | که فرشته ره ندارد به مقام آدمیت |
زندگی
بیا بازی زمونه رو بهم نریزیم
حکم من همون دله
که دوس دارم تنها باشم
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تعطیلی شنبهها به جای پنجشنبهها در منطقه آزاد قشم در راستای ایجاد زیرساختها و افزایش شرایط تعاملات و تبادلات اقتصادی فعالان اقتصادی این منطقه با کشورهای خارجی انجام شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد شهریار مشیری گفت: مناطق آزاد دنیا و کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس روزهای شنبه و یکشنبه و در کشور ما پنجشنبه و جمعهها تعطیل است که در حقیقت چهار روز از هفت روز هفته امکان تعاملات و تبادلات اقتصادی بین ما و جهان خارج قطع میشود.
او ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم براساس سیاستهای دولت تدبیر و امید، در پی ارتقا سطح ارتباطات با مناطق آزاد و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی است که با اعلام تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه در این منطقه، شمار روزهای ارتباط کاری با جهان خارج از سه به چهار روز افزایش مییابد.
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه را نخستین گام در اجرای برنامههای توسعهای قشم برشمرد و گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از 50 میلیارد دلار در منطقه آزاد قشم سرمایهگذاری خواهد شد. در آینده با ایجاد شعبات بانکها و شرکتهای بیمه خارجی، به طور حتم شاهد ارتقای تعاملات و تبادلات فعالیتهای اقتصادی در این منطقه با جهان خارج خواهیم بود.
این مسئول سهم فعلی بنادر در منطقه آزاد قشم در مبادلات تجاری را بسیار ناچیز دانست و اظهار امیدواری کرد که در دولت یازدهم، بنادر تجاری کشور از جمله بنادر منطقه آزاد قشم نقشی تاثیرگذار در مبادلات اقتصادی ایفا کنند.
یادآور میشود شهریار مشیری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، با صدور بخشنامهای دو روز تعطیلی منطقه آزاد قشم طی روزهای پنجشنبه و جمعه را با هدف خدمت به فعالان اقتصادی از مهر ماه جاری به روزهای شنبه و یکشنبه تغییر داده است.
گزارش آزمایشگاه درس هیدرولیک
گزارش کامل و بی نظیر از آزمایشگاه درس هیدرولیک رشته های مهندسی و خصوصا عمران
این گزارش بدون شک بی نظیرترین و کامل ترین گزارش کار آزمایشگاه درس هیدرولیک مهندسی عمران می باشد که بدون تردید حتی نظیر آن را هیج جا و بخصوص روی اینترنت نخواهید یافت . دلایل اینکه این گزارش را کامل و جامع می دانم بدین شرح است :
هر آزمایش مشتمل بر موارد ذیل می باشد: عنوان آزمایش - موضوع و هدف آزمایش - تجهیزات و مواد لازم برای آزمایش به همراه عکس و شکل آنها - تئوری آزمایش همراه با شکل و دیاگرام های تهیه شده با فوتوشاپ - روش انجام آزمایش - محاسبات آزمایش - ازائه نتایج آزمایش و بیان آنها بضورت نمودار و دیاگرام
لیست آزمایشات این مجموعه : آزمایش اندازه گیری جریان به کمک سرریزها - آزمایش اندازه گیری نیروی فشارهیدرواستاتیك - آزمایش بررسی خصوصیات جهش هیدرولیکی در کانال مستطیلی - آزمایش جت آب - آزمایش جریان یکنواخت در کانال های روباز - آزمایش رینولدز - انواع جریان روباز - ونتوری فلوم.
...
فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش
برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید
راننده لاستیک ماشین را عوض می کند
جایی را که از آن آمده ام دوست ندارم
جایی را که راهی اش هستم دوست ندارم
چرا چنین بی صبرانه
چشم دوخته ام به تعویض لاستیک؟
دلم به کما رفته
برای مردنش دست به دعا شوید ...
امشب خستــــــــــــه تر از هر روزم کاش میشد گوشـــــــــه ای نوشــــــــــت:
خـــــــدایا امشـــــــــــــب خیلی خســــــــــــــــــتم
فـــــــــــــــردا صبح بیــــــــــــــــــــــــدارم نکـــــــــــــــن! ...
البته این مدل های جدید 2013 عینک آفتابی را از سطح فروشگاه ها جمع اوری کردم
عینک ریبن مدل RayBan CAT 8657
یک نفـر در همیـن نـزدیکـی هـا
چیـزی به وسعت یک زندگـی برایت جا گذاشته است
خیــالت راحـت باشد
آرام چشم هـایت را ببند
یک نفـر برای همه نگـرانی هـایت بیـدار است
یک نفـر که از همه زیبـایی های دنیـا
تنهـا تـو را بــاور دارد
البته این مدل های جدید 2013 عینک آفتابی را از سطح فروشگاه ها جمع اوری کردم
عینک ریبن مدل RayBan CAT 8657
شهادت مظلومانه جوانترين شمع هدايت و نهمين بحر کرامت، مظهر جود و سخا و علم و معرفت تسليت .همانطور که مطلع هستید دیشب وامروز در سرتاسر عراق به خصوص کاظمین عزاداریهای زیادی برگزار شد که قریب به یک میلیون نفر در آنها شرکت کردند وبر اثر انفجارهای تروریستی حدود 250نفر از شرکت کننده ها به درجه ی شهادت نایل شدند حالا بگذریم که در اکثر اخبارهای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در این مواقع از کلمه ی کشته شدند استفاده میکنند به هر حال وظیفه ی خودم میدونم که به خانواده های داغدار این شهدا ابتدا تسلیت وبعد هم تبریک بگم بابت پرورش فرزندانی که درروز عزای امام غریب شیعیان در حالیکه یک روز تعطیل به شمار میاد وآن هم در شرایط نا امن عراق مراسم عزاداریه جوانترین امام معصوم رو خالی نذاشتن. در حالیکه خود من که در مرکز تشیع هستم امروز هیچ صدای عزاداری وهیچ دسته ی عزاداری رو مشاهده نکردم .
یا جواد الائمه!
انتظار فرزندت مهدی را "واجب" خواندی
پس دعایمان کن تا به حقیقت و در عمل، "منتظرش" باشیم.
ودر آخر هم یک حدیث از امام جواد که فکر میکنم خیلی به دردمون بخوره
امام جواد علیهالسلام:
تا هنگامی که سپاسگزاری بندگان ادامه دارد افزایش نعمتهای خداوند قطع نمیشود.
واژگونی یک دستگاه اتوبوس در آزاد راه تبریز – زنجان
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان بامداد روز یکشنبه 14 مهر ماه 1392 یک دستگاه اتوبوس مسافر بری در آزاد راه تبریز به زنجان در حال حرکت بود که در ساعت 3:5 دقیقه صبح در اثر خواب آلودگی راننده واژگون شد. و بلافصله تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات جاده ای تیر پارک به محل حادثه اعزام و پس از رهاسازی مصدومین که بالغ بر 32 نفر بودند 19 نفر مصدوم توسط اورژانس به مراکز درمانی منقل شدند (15 مصدوم توسط اورژانس زنجان به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان و 4 نفر مصدوم توسط اورژانس میانه به بیمارستان میانه انتقال داده شد) و 13 نفر بصورت سرپایی مداوا شدند. /ر
خب ما هم بنابر روال همیشه "امیدوار" یم .
واسه ارشد میخونم و خیلی دلبسته این روزها نشدم. مهم اینه که میدونم یکی از اولین روزهای نیمه دوم بهمن ماه، روز سرنوشت سازیه. که حتی میتونه در معادله ازدواج هم سهم زیادی بازی کنه.
به هر حال حاضر شدن در جلسه خواستگاری برای اولین بار مثل تمام اولین بارها استرس خاص خودش رو داره.
( شهادت امام جواد (ع) تسلیت باد).نویسنده: هنریک بوهلین
ترجمه از: ابوالفضل امیرابراهیمی
چکیده
تفسیر و بازسازی انتقادی موضوع بحثی است که در خصوص نسبیت فرهنگی توسط دیوید هیوم در کتاب « گفتگو » (1971) مطرح شده است. محاجه هیوم این است که، برای هریک از موضوعات متضاد واختلاف برانگیز اخلاقی اگر بتوانیم نشان دهیم که یک طرف قضیه صادق و طرف دیگر کاذب است، یا ابهام و و عدم دقت در اصول اخلاق با یک دیدگاه معقول منتفی است، یا اختلاف به موضوع زیبا شناختی اخلاقی علی سویه ای می پردازد، یا
توسل ما را بپذیر.
نخود لوبیا گرونه.
رزق ما رو زیاد کن.
ما از تحریم میترسیم.
آقا اوبام مولا جان کی می آیی؟
کلید حل همه مشکلات ما پس کس می آیی؟
مولا جان چرا ما را خیط کردید؟
کاش قول الکی نمی دادم.
احمدی نژاد کجایی؟
لو لا احمدی نژادٌ لهلک حسن.
سوختن قصه ی شمع است ولی قسمت ماست
شاید این قصه ی تنهایی ما کار خداست
آنقدر سوخته ام با همه بی تقصیری
که جهنم نگذارد به تنم تاثیری
برگزاری جلسه ای طولانی و دو ساعته ما بین مدیر عامل باشگاه والنسیا و نماینده حقوقی عادل رامی ، توافق
برای راه حلی مشترک .
حکایت جالبیست اتاق ِ من . . .
گیتار دود میکند سیگار ساز میزند و من . . .
تمام میشوم !
.
.
دانلود موزیک ویدیو جدید و زیبای تارا به نام به عشق من نگاه نکن
ترانه : مریم حیدرزاده | تنظیم : الکس عابدی | آهنگ : پدرام کشتکار
دلتنگی یعنی :
دقیقه به دقیقه گوشیت رو چک کنی
و وانمود کنی که داری ساعت رو میبینی !!!
چطورییییین؟؟؟؟خوووبیین؟؟؟........ واااااااااااااااااااااااااای ک چقددددددددر دلم تنگیده بووووود
راستش بعدازماه رمضون زیاد حس و حال وب و نداشتم ینی اصن حوصلشو نداشتم...
12شهریور رفتیم مسافرت و بعدش عروسیا ک فامیلا داشتن و حسااااااااااااااااابی دیگ سرم شلوغ بود
اییییینقد بی حوصله شده بودم ک اصن واسم فرقی نداش ک بخوام بیام وب یا ن..!!!!
2روزم مونده بود ب مدرسها مام اومدیم...یچیز جاالب
روز ما خالم اینا و پدربزرگم باقطار اومدیم چون بابام نبود ک بیاد دنبالمون
ما حدودساعت 4 رسیدیم.....بابامم ساعت5 ازکربلا اومد
برخوردامون باهم بود درکل خیلی خوش گذش ولی بعضی وقتا خیلی دلمم براتون میتنگید..
بعضی وقتام باگوشی یا لب تاب دخترخالم میومدم و نظرات و میخوندم اما تایید نمیکردم
بعدازینم ک اومدیم نتم خراب شده بود و تابلاگفا بیشتر نمیرف نمیدونم چرااا....اما دیگ نتونسم و درسش کردم تا بیام پیییییییییییییش شمممااااااااااا هاااا
دسه اونایی ک اومدن و نظرگذاشتن و تنهام نذاشتن درد نکنه...
واقا وقتی میومدم میدیدم خیلی (خرذوق) میشدم
اما اونایی ک نذاشتن............
بی معرفتیشونو نشون دادن
درکل اشکالی نداره...
و لانم اومدم و تا تلافی روزایی ک نبودم و بکنم..
منبع: ايسنا
برای دانلود به ادامه مطلب بروید
میدونستی کسی که تظاهر میکنه نیازی به عشق نداره ، بیشتر از همه بهش محتاجه؟
میدونستی اونی که از همه مراقبت میکنه خودش از همه بیشتر نیاز به مراقبت داره؟
قبلا نه ، نمیدونستم. قبلا تو آیینه یه آدم قوی که نیاز به عشق نداره و از همه مراقبت میکنه رو میدیدم. الان اما دیگه خبری از اون ادم نیست.
فقط میبینم که حساس شده ، بیشتر از همه محتاجه عشقه و نیاز به مراقبت داره
گاهی آدم به جایی میرسد که دست به خودکشی میزند!!!
نه اینکه تیغ بردارد رگش را بزند... نه...
قید احساسش را میزند...
تعداد صفحات : 3